2023年9月14日星期四

545億 霸權皇者Arm,係Arm孫正義定啱投資者?

軟銀旗下的半導體設計公司Arm已經確定將於14日在納斯達克上市,定價每股51美元,估值超過540億美元。Arm同時引入多過基石投資者,包括蘋果、Google、英偉達、三星電子、AMD、英特爾和台積電。呢單今年最大IPO,同時有AI熱加持,第一日會唔會抄上去,小薯食下花生就算。小薯感興趣的,反而係佢盤數,同埋個估值是否吸引。睇下本招股書,就大約有個感覺。 

商業地位

小薯成日聽到人講Arm係呢行既其中一個大哥,點解?

  1. 主要是設計、開發和授權高性能、低成本、節能的CPU產品及相關技術。因為高性能、低成本、節能,難怪AppleNVDAGoogleAMZN都用ARM架構整chips
  2. 全球有70%人口係用Arm架構的CPU
  3. FY22Arm CPU的智能手機市場,佔有率超過了99%

單單以上一段說話,就睇到Arm的皇者地位。 

谷友麥嘉文就提供一啲Technical資訊。ArmRISC精簡指令集電腦, 簡單D, 有效D (冇咁熱), raw處理能力就冇X86(其中一個主要對手,特別是在PC上)咁強, 主要用在手機, tablet, 呢類輕型裝置上, 直到appleM1/ M2 利用ARM64 (64bit) 出現, 可在高階計算超越部份X86 

X86就係複雜指令集電腦 CISC, 主要在desktop, AMD/ Intel CPUwindowsD, 仲有Server, 很早就已經行64-bit, win 11甚至唔出32 bit版本, 暫時仍是主流。如果裝置用途係進行大量計算, 如打機, rendering, X86表現仍比ARM, 最直接就係在PC同手機玩同一隻game, 手機去唔到PC既效能, 當然代價係熱好多, 要散熱自然size又大好多。如果Arm既效能愈來愈表接近X86, Arm市佔最終會超越X86, 問題需要多長時間。 

點解Arm主要是設計、開發和授權高性能、低成本、節能的CPU產品?因為Armvision或者成立目的,就係整「高性能、低耗能、易編程、可擴展的處理器」。 

因此,到目前為止,主要產品都係呢個方向,外掛加少少GPUSystem IP。可是,從另外一個角度想,人工智能(AI)、機械學習(ML)用的主要係GPUArm現在focus CPUAIML的發展會唔會反而成為Arm既痛點?



Arm其實有咩賣點,咁多巨企都用Arm架構?

  • 第一段:高性能、低成本、節能,回應返Arm個目標
  • 第三段:因為Armlicense佢個設計係客戶,而Arm因為佢有唔同客戶,個開發費就打散俾唔同客,變相客戶開發新架構既風險就會細啲。同時,呢段亦點出Arm賺錢既其中一個項目就係賺license fee
  • 第四段:小薯感覺似為沾AI光而去講,而家做LLMAIML,用CPU會唔主流? 

前景

咁前景點呢?Arm在向投資者發表的演講中表示,除了智能手機外,並希望為數據中心和人工智能應用設計更多晶片,預計到2025年晶片設計的總市場價值將達到約2500億美元。 

係招股書到,Arm認為只要processorchips都關佢事,都係佢既潛在市場(total addressabmarketTAM2022 - 2025 TAM CAGR ~ 6.8%。如果CAGR ~ 6.8%係真,咁個增長就想像中咁大。同時,我地都可以側面推斷,TSM作為代工厰,應該可以係呢個增長中受惠。 

同時,呢段點出第二個收入方法,royalties2022Arm架構的芯片總價值989億美元,佔48.9%市佔,而Armroyalties只佔TAM 1.7%(下面有解點計), 示佢可以加價,在產業鏈上佔到更多既增值部分。可唔以到?要再做多點研究先得。 

之後Arm用成頁紙好幾個段落,去講細分市場既增長情

  1. Mobile Applications Processor: 2022 - 2025 CAGR 6.4%,市佔99%
  2. Other Mobile Chips: 2022 - 2025 CAGR (0.2%)
  3. Consumer Electronics2022 - 2025 CAGR 4.3%
  4. Industrial IoT and Embedded2022 - 2025 CAGR 6.7%,市佔64.5%
  5. Networking Equipment2022 - 2025 CAGR 1.8%,市佔25.5%
  6. Cloud Compute2022 - 2025 CAGR 16.6%,市佔10.1%
  7. Other Infrastructure2022 - 2025 CAGR 2.7%,市佔16.2%
  8.  Automotive2022 - 2025 CAGR 15.7%,市佔40.8%

睇到以上數據,基本可以為Arm做一個五期的收入預測,同時亦都可為佢既下游公司,例如TSMNVDA、雲公司,mobile公司做收入預測。我們看看市佔,其實佢強力市場都係mobile、小家電、工業或者車用,依然係用CPU chips,真係講到AIcloud,其實唔係咁勁。回應返小薯上面的疑問:「Arm現在focus CPUAIML的發展會唔會反而成為Arm既痛點?」 


上面講完Arm個皇者地位點來,同埋佢個前景,就真係要睇下佢點樣賺錢:

  1. License fees:客戶支付license fees來買Arm的設計草圖,進而開發基於Arm架構
  2. Royalties:根據每顆芯片售價按比例向Arm繳納Royalties,其抽成一般是1%~2%


呢段Arm甚至如數家珍,話自己啲客仔幾大。即係話俾我地知,當然對Arm有興趣,想再drill 深啲,就可以睇埋佢下游情況,不外乎Intel、高通、NvidaTSMAMD; 四大科企,同埋手機電腦出貨量(即係三星、小米、Oppovivo 這些公司)。 

講完競爭優勢,又講埋前景同點樣賺錢,當然要講埋風險。小薯成日講,未諗贏,要諗輸,風險一定要知。 


風險一:上要提到royalties收入是根據每顆芯片售價按比例向Arm繳納Royalties,即是好取決於個end productsdemand,仲要係用佢地架構既end products。如果好像過去一年mobiletablet 呢類輕型device處於下行週期,佢收入就都會跟住下跌。再進一步,因為Armroyalties收入係建基於Arm個客仔賣出幾多貨。即係即使end products市場有增長,但佢個客反而跌既話,Armroyalties都一樣會跌。

 


風險二:雖然話Arm架構在CPU上係有皇者地位,但唔代表佢無競爭。Arm主要有兩個大潛在競爭:

  1. 開源免費的RISC-V架構(detail RISC-V係咩,自己google
  2. Arm既客戶自研架構,變相就唔用佢地較貴既predeveloped products,就會收少左錢。

剛好呢兩個情況又真係發生緊,仲要在壇增長既趨勢。

 


風險三:集中風險,公司有三個方向既集中風險:

  1. Top 5 客仔佔57% 收入,當中關聯方既Arm China24%
  2. Smartphones and consumer electronics50% royalties 收入
  3. 25%收入來自中國。

當中雖然Arm China係關連方,亦佔Arm 24%收入,但係ArmArm China係無任何直接管理權。如果內地跟西方國家有進一步摩擦,禁Arm China,就真係可以一野玩死Arm。特別Arm ChinaArm入中國市場既唯一門口。2023年中國收入有25%,而Arm China就佔24%收入,就知道Arm China根本係Arm係中國既代理。如果內地banArm China,即無左24%

 


風險四:上面提到Arm希望為數據中心和人工智能應用設計更多晶片,但佢自己都講明,呢班DCAI既主力客,隨時可以唔用佢地既CPUMLAI。我地都真係要思考下,AIMLArm既發展助力有幾大。

 

現在就開始進入數既環節。上面提到,Arm主要收入係License feesRoyalties。從Arm既財務報表,我地知道40%係license feesroyalties則佔60%。睇到呢個數,我地就可以另外一個角度睇呢件事,上面提到2022Arm架構的芯片總價值989億美元,佔48.9%市佔,但FY22 Royalties只有16.6億,即是佔芯片總價值1.7%左右,double confirm了上面提及的1.7%的市佔。其實都反映Arm真係收得好平。


有幾平?我地睇下出貨量。FY23Arm ship306units chips,對應16royalties,即是一個unit平均只收0.055鎂;FY21ship25,281 units,對應13億,即是一個unit平均只收0.051鎂,咁意味佢真係有加價,兩年共加價7.4%。不過,成本好似加得仲多(下面再講)。睇來,公司收入增長,主要都係走量為主。



雖然話Royalties收得平,但係收一世錢,所以細水長流,所以大家可以見到46%royalties係來自1990-2012年生產既products

 


另外,既然Arm既收入係license fee同收royalties,基本上開發完就唔會新既成本,所以GP%一定高。相反,正因為佢係芯片設計公司,佢就係靠賣design賺錢,咁佢個成本就應該係主要在R&D上面。因為唔做R&D,就無新product賣,就唔會有收入增長,市佔就會乎縮。因此, R&D就係公司主要成本,上面報表見到,40%既收入投入到R&D上。最後,埋單一年只係賺5-6億一年,對比佢既客仔,Nvida FY2344億鎂, TSM FY22331億鎂,高通 FY22130億鎂,對比下來,Arm真係賺得好少。

 


當然,R&D就無包贏。Arm自知R&D其實係佢地整盤生意既個核心,要保住自己的地位,就必須不斷投入R&D,但又唔一定成功。當技術要求越高,成本就越高,時間就越長(而家講緊5+),所以基本上個R&D只可以加唔可以減。可是,相對chips又越來越平,或者增長無咁快(特別係CPU類),咁Arm個財務係唔係可以維持咁靚仔呢?

 


有人可能會問,會唔會機會上市時有一啲one-off items。雖然小薯認為機會唔大,因為ipo要谷大估值,當然要谷大利潤。不過,即使睇將睇埋公司presentNon-GAAP operating income,都係賺得唔多,大約7億一年。 


小薯成日都話唔好只係profit,因為profit有機會被人煲大,所以要睇埋現金流cross check。我地睇下Arm過去三年既FCFF,其實三年加埋,都有20FCFF,三年收入約74億,個FCFF% 27%。雖然唔可以話好低,但行輕資產,又係霸權公司,其實小薯會expect高多少少。 

總的來說,在Arm現在所處的市場(CPU)地位好強,但是否未來依然咁強,小薯要再觀望一下。睇實際財務數據,雖然佢在行業係有一定霸權,但定價權亦都無想中高。 

估值

最後講下545億估值是否合理。老實說,小薯沒有實際上計數,所以都唔知Arm估值幾多。

  • 3年平均Non-GAAP利潤 ~ 6.06億,即是P/E ~ 90x,意咁著IPO價買入,要90年先回本,或者回報率只有1.1% 
  • 有人可能話,睇過去唔得,我地係買緊Arm既將來。Arm自己提到,2022 - 2025 TAM(唔係收入或者利潤) CAGR ~ 6.8%,我們就當Arm跟住TAM增長,FY22 Non-GAAP利潤 6.06億,到2025 CAGR ~ 6.8%,即是到FY25Non-GAAP利潤 7.38億,即是Fw 25P/E都有74x,即是現價買,到FY25,回報率都只係有1.35% 
  • 如果我地從PEG角度看呢?通常PEG = 1.2以下都叫做合理,現在P/E = 90x,即是如果要PEG=1.2以下去睇,即是下年要有75%增長,大家覺得有無可能? 
  • 再用FCFF去睇,3年平均FCFF ~ 6.6億,即是P/FCFF = 83x。當公司將所有FCFF用來派息,都要派83年息先回本。

 咁而家值545億唔值?唔....自己想下啦!

 

沒有留言:

發佈留言