2021年12月18日星期六

港股唔掂,不如遠走,「息魔」獵物,LGEN(投資業務篇)

上一篇小薯討論了LGEN的「退休服務」業務(如果未睇,就D睇左先:傳送門,今次就大家討論一下公司既「投資」業務。

係深入論公司既投資項目之前,我地先講清楚公司的投資是全覆在所有業務,而LGEN個盤有幾多呢?睇下上圖,LGC係資本投資、LGR就係Pension業務,而LGIM就係投資管理。大家可以睇到,LGEN整體的管理資產有約60%係債、35%係股權投資,4%係「另類投資」(「另類投資」係咩,下文會解釋)。


 

點解公司大部分既投資物都係債?因為公司要俾Pension,係LDI(即是負債導向的投資計劃,目標最小化和管理負債風險,履行責務,然後產生資產回報),因而無cashflow mismatch的問題。另外,呢部分另外一部分資金來源係保險公司或者自己既年金項目,亦到無可能全部投於高風險項目。因此,LGEN的投資一定係一定大部份係 debt investment private or open market) ,大約 60%

 


 

好了!知道點解咁多債,就要了解佢個債既盤,大家睇上圖,就大約了解公司個債組合,基本上100%都是投資級別的債券。佢堆債在2021年上半年無出現違約,亦支付預定現金流的 99.7%再睇下佢由20072020年違約情況,除左2008金融海嘯,其他時間基本上都無違約情況,證明公司個選擇債券的能力有多厲害。Match cashflow之餘,仲可以賺credit spread

 


除此之外,理論上,在加息週期,debt yield rate或者coupon rate都會提高,但insuranceannuitypension都係cheap money,所以加息情況下,公司在credit spread上會再賺多左,上圖公司做既sensitivity analysis都說左。 

之後就講一下公司LGC投資項目。在討論之前,小薯先釋一個term「另類投資」。「另類投資」包含範圍較為廣泛,包括貴金屬、收藏品、藝術品、古玩、紀念鈔、硬幣、郵票等有形資產和房地產、大宗商品、私人股權、不良債券(doubtful debts)、對沖基金、碳信用、風險投資、電影製作、金融衍生品和加密貨幣等金融資產。簡單點講,另類投資是指在除股票、債券和現金之外的投資。 

咁點解要「另類投資」呢?因為「另類投資」通常同更傳統的資產類別的相關性較低,亦都令投資組合更多元化,降低了投資的整體風險。許多另類資產還可以對沖通脹。最重要係,目前最對低息環境但面對加息及通漲的情況下,股票、債券和現金並不一個favorable的投資品(小薯也有在PATERON解釋),相反,但「另類投資」有可能提供比傳統資產高得多的回報,也有較大的通漲保險(睇下上面。雖然「另類投資」的範圍就明了)「另類投資」要求的投資期較長,但對有長期資金既LGEN不是問題。


解釋「另類投資」,就明白點解LGEN過去幾年都加大「另類投資」的佔比。

公司的目標更是在2025年達到56%LGC既投資產品係「另類投資」,而相對傳統的債券投資約2-3% return,「另類投資」則會offer10-12% return。因此,當debt investment 提供LGEN stable return,「另類投資」就係LGEN新既 growth driver


咁實際上,LGEN既「另類投資」係投資咩?上圖就點出左LGEN既「另類投資」四大範圍,小薯就會在以下逐個版塊討論。                              

 

Housing

公司既Housing sector主係CALA同做affordable housing,亦係LGC最膽既投資sectorCALA係公司既物業發展公司,係全英(以收入計)排第十名,而affordable housing即係好係香港既公居屋、新加坡既組屋。公司係呢個sector有領導地位,玩法係通過自家CALA發展公司起樓,出租俾人,return大約15%,之後成個盤打包轉俾LGR(退休業務)或者第三方。呢個盤既租金就為LGR(退休業務)帶來現金流,而LGIM / LGC就負責管理,收管理費,而將居屋賣左出去又資金回籠,可以發展新業務,再LOOP LOOP LOOP 

除左affordable housing,公司都用同一個方式去搞Suburban Build to Rent (SBTR) (即係在郊區建設大型建築群出租)、Later Living accommodation(即係護老院)。 

以上就係公司Housing sector 2025年的target

 

SME Financing


呢部份公司主要做Pemberton loan financing,係全英同歐洲第二大non-bank lender。另外一項業務就係做venture capital,呢部份過去10CAGR 32%當然,做法都係 LGR 或第三方投入去做loan financing同venture capital,之後自己收management fee。有D正野,咪自己投埋入去,賺埋個capital appreciation。
 

Specialist Commercial Real Estate

 


呢項業務,主要係投資係生物科技既實物資產、Data centre,同做市區重建。呢項業務係一項輕資本業務,因為開發項目既資金來源主要係 LGR 或第三方。

 

Clean Energy


ESG近排hot到爆,唔洗講。公司係呢個segment主打搞clean energyinfrastructure(當然唔係自己起,而係投資入renewable energy infrastructure manager公司同一個renewable infrastructure funds),以及投資落入ESG 公司,例如EV充電站公司,太陽能電池公司等!

 

講到呢到,公司既投資就講完了。小薯就來一個final conclusion。其實點解LGR投咁多debt investment,回報唔錯,點解無端端又玩「另類投資」呢?好簡單,就係想增加現有業務既財務回報,但同時又唔洗增加太多資本。做法當然就係:

    加大SME Financing Housing Sector

    由一堆回報較低既城市更新項目回收資本,再將之投到數據中心、生物科技提供更高回報既大學項目。

    由一堆成功的清潔能源初創企業中回收資本,再投入其他進入類似既初創企業

    增加 LGC 四個部門的既三方資產到 25-300 億英鎊,再創造股東價值,即係use other people money

    LGC LGIM 合作,自己製造資產去支持公司 PRT 業務(始終PRT 業務是LGEN最大的業務),由係講緊上文既LOOP LOOP LOOP循環系統。


 

LAST BUT NOT LEAST,俾埋個公司既2025LGC既遠景大家J下!

 

下一篇小薯就會大約講下公司既前景。


LGEN系列:

  1. 港股唔掂,不如遠走,「息魔」獵物,LGEN(整體業務篇)
  2. 港股唔掂,不如遠走,「息魔」獵物,LGEN(整體業務篇)
  3. 港股唔掂,不如遠走,「息魔」獵物,LGEN(投資業務篇)
  4. 港股唔掂,不如遠走,「息魔」獵物,LGEN(公司前景篇)

沒有留言:

發佈留言

拼多多市值超阿里,大衛真的打贏哥利亞?

前 陣 子 拼多多的市值超過阿里的市值,連馬老師(阿里人會叫馬雲做馬老師)都在內網發信定軍心,恭賀拼多多的成功。 先講一些基本數據,2023年三季度,阿里的收入為2247.90億元,按年增長9%; 拼多多收入為688.40億元,按年增長94%。從收入看,阿里第三季超過拼多多3倍。...