2022年9月21日星期三

渣哥毛記決裂,毛記有冇損手離場?

 


花生永遠都係香口好味!前幾日,「大渣哥茶記」(下稱「渣哥」)在Facebook專頁表示今年二月初,渣哥向毛記葵涌(01716)正式提出終止合作,要求以2018年當時入股(只計算實際資產及負債)同樣條件之下,以現時實際市值購回毛記葵涌持有之49%股份。進一步指控毛記獅子開大口,並威脅渣哥團隊最終可能會集體辭職以示抗議。

及後,毛記葵涌有限公司昨天(20日)刊發公告,說可能會出售大渣哥餐飲有限公司、大渣哥有限公司、大渣哥(貳)有限公司及渣哥一九九六有限公司。

 誰是誰非,小薯不知道,不過睇下財報食花生,小薯就好有興趣!毛記佔渣哥49%,在毛記財務報表就應該列作「聯營企業」,打開20213月的年報,附註14的「於聯營公司的權益」的就會出現大渣哥餐飲有限公司、大渣哥有限公司、大渣哥(貳)有限公司及渣哥一九九六有限公司。以下就是20213月的年報的截圖,大家有興趣可以打開份年報看看。 

小薯既八卦點去到呢度就停呢,亦相信大家都有一堆八卦問題!至少都想知這下渣哥講到好大交易咁,實際毛記投資左幾多?毛記又回唔回到本? 

睇多幾年年報,就知道好多野。在開展之前,小薯先交待一下,

  • 大渣哥其實就是九龍灣East Mark的渣哥。
  • 大渣哥(貳)就是銅纙灣的大渣哥,現在已經倒閉了!
  • 渣哥一九九六,就是賣小食,串燒賣魚旦的渣哥。 


Q1:渣哥講到好大交易咁,實際毛記投資左幾多?

睇年報,毛記於20181231日用245萬買入渣哥一九九六的49%股權;2019116日出資147萬(譚少環出資153萬)開九龍灣大渣哥,再於於2020831日出資出資147萬(譚少環出資153萬)開銅纙灣大渣哥。即是,毛記總共花了539萬在渣哥身上。 


Q2:咁毛記回唔回到本?

答呢條問題,小薯就睇左毛記2019年至2022年的年報,小薯就不截圖了,但就弄了一個summary,大家就會易睇好多。

大家睇上圖,就會發現銅纙灣大渣哥由20208月去到20223月,總共虧了608萬,所以點解銅纙灣大渣哥會執。毛記佔49%,所以就輸左298萬,即係毛記147萬投資額賠光光,當然,因為銅纙灣大渣哥係有限公司,所以輸極都係147萬。 

九龍灣大渣哥就好少少,由201911月到20223月,總共賺左315萬。毛記佔49%,所以賺左154萬,出資147萬,叫做大約打個和。不過老實說,小薯經常行開九龍灣大渣哥附近,明顯人流越來越少,而家渣哥內毛記決裂,唔知會唔會執左佢分身家?不過,睇盤數,九龍灣大渣哥有可以問銀行借左錢,而賣器材或者找人頂舖又可唔可以填到個bank窿,就係未知數。 

最後,渣哥一九九六,賣小食最好賺,由20191月至20223月,總共賺左740萬。毛記佔49%,所以賺左362萬!仲要實收返303萬既現金股息,即是245萬投資額,回報有餘。當然如果加埋另外兩間,其實overall都係輸緊。 

題外話,大家睇渣哥同大渣哥盤數,就發現賣魚旦燒賣真係好賺過開餐廳,難怪成街小食店!同埋,在二線區開餐廳唔一定難做過一線區開餐廳。

 

Q3:毛記點樣獅子開大口?

渣哥聲明說譚少環要求以2018年當時入股(只計算實際資產及負債)同樣條件之下,以現時實際市值購回毛記葵涌持有之49%股份。從聲明字眼看,譚少環當銅纙灣大渣哥total loss,大家一同承擔風險;九龍灣大渣哥那邊,其實毛記反倒欠了大渣哥149萬,所以可能把這筆欠款一筆勾,大家「打和!」就算了,而渣哥一九九六就跟市值買回49%股權。 

既然當初買渣哥一九九六是用實際資產及負債去估值,那小薯睇返2019年年報,當初毛記買渣哥一九九六,渣哥一九九六的淨資產約405萬,49%即是198萬,作價245萬,即是大約P/B = 1.24x20223月,渣哥一九九六的淨資產約524萬,49%即是257萬,如果同樣是1.24x P/B計,回購價就大約318。如果以渣哥一九九六2022年年度的利潤約252萬(上年有保就業,實際盈利會較少)毛記佔約123萬,即是P/E大約2.6x;如果看2021年年度的利潤176萬,毛記佔約86萬,即是P/E大約3.7x。 

如果對比大家樂、大快活大約10x P/E,再打一個約40% -50%的低流動性折扣,其實叫價也算是有一定的合理處。當然,上述計算,前題是帳面值=市值,which小薯覺得未必係,而所謂實際資產及負債又是如何分別就是另外一個問題。 

渣哥說毛記開出的價錢是以倍數計,可能是要求將銅纙灣大渣哥賠掉的147萬拿回;再要求用147萬回購九龍灣大渣哥股份,另加149萬無數;最後,用P/E 10x回購渣哥一九九六,即可能大約860 - 1760萬,整體下樓就大約1303 - 2203萬,即是大約是上面計出的回購價318萬的4 - 7倍。即是單用P/E 10x回購渣哥一九九六,都是2.7x– 5.5倍。

 

最後戴個頭盔,以上純屬吹水,小薯沒有內幕消息,亦都唔知上要咁計對不對。以上純綷一個市井食花生手痕之作,切勿認真對待。

 

4 則留言:


  1. 一流的分析, 謝謝小薯.

    回覆刪除
  2. 九龍灣大渣哥那邊,其實毛記反倒欠了大渣哥149萬,所以可能把這筆欠款一筆勾,大家「打和!」就算了,而渣哥一九九六就跟市值買回49%股權。 <--唔係幾明個149萬指d咩

    回覆刪除
    回覆
    1. 小薯也不知道是什麼,不過年報中是披露了這個毛記是應付大渣哥149萬。

      刪除

拼多多市值超阿里,大衛真的打贏哥利亞?

前 陣 子 拼多多的市值超過阿里的市值,連馬老師(阿里人會叫馬雲做馬老師)都在內網發信定軍心,恭賀拼多多的成功。 先講一些基本數據,2023年三季度,阿里的收入為2247.90億元,按年增長9%; 拼多多收入為688.40億元,按年增長94%。從收入看,阿里第三季超過拼多多3倍。...