2021年5月23日星期日

ERROR 不只是一個「載體」,而是一種CLS信念(2021年5月23日)



 ERROR自肥企劃》(下簡稱「自肥」)在星期五落幕,令小薯重拾返失去左很耐,準時「拎凳仔,坐停停,睇電視」嘅感覺。帶俾大家三個禮拜笑聲,星期五播出最後一集,其實真係好唔捨得。

 
《自肥》由第二個星期五,到最後一個星期,有一個很完美的「轉」。格仔導演MIKE的「堅持」每個成員一貫有少少KUSO(惡搞)的自肥企劃完成後,每個成員的心聲演出,將KUSO轉到去深情(特別POKI那段),到最終章唔玩KUSO唔搞笑,無低俗,只係玩首尾呼應,以《新世紀福音戰士》的ENDING二次創作,用EVA式的《自肥》小劇場,向觀眾講述製作組心裡電視同娛樂節目嘅意義(這個最終章無心插柳的反諷某教母、某名咀批判節目組只懂低俗沒有深度,不過小薯也希望他們看得明)。 
這段劇本長達八分鐘,沒有動作畫面,沒有劇情,只是一張凳,ERROR四子,陳欣妍、沈殷怡(《美女郊遊遊》)和新晉男子跳唱組合P1X3L(《大海男兒》)與「無制限OT編集団」所有成員也有份客串共演這幕戲。顛覆咗觀眾對電視節目嘅想像,一反以往三色台,「畫公仔畫到出腸」、「只談娛樂不談深度」。

獨白中,193說到:「好多人都會自行整理出立體嘅人格,投射落去。」「鏡頭面前,有時我哋只係一組剪接出嚟嘅符號。」肥仔說到:「Error都係符號,係一種意義嘅載體。」其實,係呢個世界,自己從來都唔係「自己」,而係阿爸阿媽,你老婆,你仔女,你朋友,你乜乜物物嘅眼中,投射落去嘅「自己」,只自己除非問返自己個心,做返「自己」,才是「真我」。
 

ERROR由《花姐ERROR遊》系列到《自肥》,不是四子,而是四子與「無制限OT編集団」一個整體的載體。將四子轉為MIRROR,意義已經不同。呢個載體係代表嘅係一個無框架,無枷鎖,無局限嘅生存方式,「世界其實唔係有咁多制肘」,「世界其實唔係有咁多痛楚」,「制肘」、「痛楚」,壓力、無力、迷失,究竟係世界投射給我哋嘅一種符號,定係我哋給世界哋嘅一種載體?自己窮,係為自己嘅思維限制左自己嘅生存方式,定係你唔敢去嘗試突破框架、枷鎖,令自己發達?

 
呢個世界係好多荒謬,係好不公,但係我地有嘅係希望!就好似阿Dee嘅自白:「ERROR並唔係唯一戰鬥緊嘅人,只要一日仲留喺呢片土地上,每一個人都用自己嘅方式,喺自己嘅崗位戰鬥。一個人唔會成功,但如果每一個人都盡力嘅話...」我哋從來唔係一個人。因為如果係一個人,你唔會有立體嘅人格,亦唔會係一個「符號」。但係,只要係自己可以戰鬥嘅崗位,搵到一齊戰鬥緊嘅 場人起立拍掌,並喺出字幕時註明「特別鳴謝:觀眾」,整個團隊,深深明白到,就係「觀眾」,就係呢一大棚人,令到佢呢個「載體」能夠實現佢地對娛樂嘅「信念」。投資,係一個人嘅事,亦都係一棚人嘅事。每個人都係一個個體,亦是一群人嘅個體。係自己堅守自己投資嘅「信念」嘅同時,同一班同自己一樣「信念」嘅群體,一齊戰鬥,最後就可以實現自己投資嘅「信念」,呢個都係小薯建立「薯圈」嘅目的。

 
最後之後嘅最後鏡頭,係MIKE導準備緊第三日嘅拍攝時嘅說話,佢話「拍到而家,都唔肯定出嚟效果會係點,可能好撚尷尬,亦都可能為電視業帶嚟小衝擊,成為一個特別嘅存在。」「但無論結果係點,總之『我哋而家行緊一條好特別嘅路,而呢條路係得我哋先會行』。」呢句話真好係hit到小薯嘅心。我地行嘅路,係人地挑戰set好給我地,好安穩嘅路?定係走一條自己相信,專屬自己嘅道路?為左自己相信嘅野而去冒險,不枉自己嘅一生?但係MIKE導呢一種精神,唔係就係創業家嘅精神,我地嘅香港人嘅精神?一種打不死,一種「衝左先算,打死罷就」嘅併博精神?而正正係呢種精神,成就左香港一頁又一頁嘅光輝神話?
 
小薯唔想過份吹捧《自肥》,因為《自肥》也不是完美,所以MIKE導先咁STRUGGLE,唔知會係老尷,定係衝擊。而ERROR呢個「載體」,只有係自由創作既環境下,先可以造就《花姐ERROR遊》系列到《自肥》一個又一個的經典。過份吹捧只會更股容易引來一班停留係80年代嘅人狙擊,一班唔識寶嘅人抽水。小薯唔知CLS公司幾時唔會CLS,製作團隊幾時唔可以繼續CLS,但呢班CLS嘅團隊,話俾我嘅知,可以CLS果時,就盡力無悔咁CLS,而我地就繼續享受呢班CLS團隊帶給我地別具意義嘅「娛樂」。 

6 則留言:

  1. 本身11點半前一定訓, 呢3個星期真係唔訓住去睇, 6月7日調教你mirror都係11點先開始做, 好想睇~~~ ERROR 根本一D 都唔ERROR, 認真地玩, 認真地搞笑值得尊重。CLS!

    回覆刪除
    回覆
    1. ERROR成個團隊,本身就以非主流做賣點,或者其實想以ERROR打出一個新的market出來。

      刪除
  2. 冇睇電視好耐
    不過你講得好正,我遲d會搵嚟睇吓
    我哋每個人,都應該行出自己嘅路,唔駛跟人哋嘅步伐、路線圖
    有些事情,未做,唔知掂唔掂
    但係,唔試,就一定唔會成功

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔做唔試,真係唔會成功!做左,總算叫無悔青春

      刪除
  3. 京東物流的分析得實在太好,感謝你的無私分享,可否給我HKFI16的文章,想深入了解,謝謝。

    回覆刪除
    回覆
    1. https://reviewfuturelife.blogspot.com/2020/08/hkfrs162020817.html

      刪除

拼多多市值超阿里,大衛真的打贏哥利亞?

前 陣 子 拼多多的市值超過阿里的市值,連馬老師(阿里人會叫馬雲做馬老師)都在內網發信定軍心,恭賀拼多多的成功。 先講一些基本數據,2023年三季度,阿里的收入為2247.90億元,按年增長9%; 拼多多收入為688.40億元,按年增長94%。從收入看,阿里第三季超過拼多多3倍。...